Peminat-Peminat Saya HaHaHaHaHa

BAHANA BATU API

Agak malang aku harini... smlm baru je lepas celebrate birthday aku... dah harini aku ditimpa malang... aku x salahkan sapa2 mungkin kesilapan diri gak... tp ada perkara yg wat aku  sedih.... bila ada org jd Batu Api ni lah yg wat aku sedih dan kecik ati... so tuk kebaikkan... lebih baik aku diam dan lupakan dan malas nak layan n malas dah nak cayakan sume org...

My Konvo Dayz

video

Kaki


Kaki Yang Berjalan Ke Sana Ke Sini
Tak Tahu Kemana Arah Tujuan
Satu Ke Arah Kejayaan
Satu Ke Arah Kehancuran
Kaki Yang Menetapkan Hala Tuju



 1.Memberitahu temannya bahawa dia kasih dan suka kepadanya Nabi Muhammad S.A.W bersabda 'Jika seseorang kasih kepada seseorang makan hendaklah dia memberitahu temannya' (HR Abu Daud)

 2.Apabila berpisah dengan seseorang maka hendaklah dia mendoakan sahabatnya tanpa pengetahuannya Nabi Muhammad S.A.W bersabda 'Setiap hamba muslim yang mendoakan saudaranya tanpa pengetahuannya pasti akan didoakan malaikat dengan berkata engkau juga akan mendapat seumpamanya' (HR Muslim)

 3.Sentiasa bermanis muka ketika berjumpa sahabatnya Nabi Muhammad S.A.W bersabda 'Janganlah kamu meremehkan kebajikan sedikit pun , sekalipun dengan berjumpa temanmu dalam keadaan wajah yang ceria' (HR Muslim)

 4.Segera bersalaman ketika bertemu dengan temannya Nabi Muhammad S.A.W bersabda 'Setiap dua orang Islam yang berjumpa dan bersalaman pasti akan diampunkan dosa keduanya sebelum mereka berpisah' (HR Abu Daud)

 5.Amalan ziarah-menziarahi Nabi Muhammad S.A.W bersabda 'Hendaklah kamu menziarahi sesekali nescaya akan menambas kasih sayang antara kamu'

 6.Memberi Hadiah Nabi Muhammad S.A.W bersabda 'Hendaklah kamu saling memberi hadiah nescaya kamu akan berkasih sayang' (HR Thabrani)

 7.Membantu sahabat-sahabatnya dalam kesusahan Nabi Muhammad S.A.W bersabda 'Orang yang berjalan untuk menunaikan hajat sahabatnya lebih baik daripada orang yang beriktikaf selama 2 bulan' (HR Hakim)

Gunung Pulai Waterfall







Hornbill Dinner 2012